Lokale zoekmachine optimalisatie

Meer informatie over onze expertise

Zoekmachines zoals Google worden steeds meer afgestemd op de wensen van de persoon die de zoekopdracht uitvoert. Persoonlijke voorkeuren, geografische locatie, historie, en gedrag zijn dus van invloed op welke site er bij welke persoon bovenaan in de zoekresultaten staat.

De genoemde aspecten zijn niet heel goed te beïnvloeden door website bouwers en marketeers echter kun je wel rekening aspecten inbouwen die het makkelijker maken om te scoren. Een aantal voorbeelden:

Benoem de woonplaats van je doelgroep

Ben je in Nieuwegein gevestigd en werk je graag voor klanten in de hele regio dan kun je natuurlijk op je website vermelden dat je werkgebied zich concentreert op "midden Nederland". Maar je kunt er ook voor kiezen om een aantal provincies of woonplaatsen expliciet te noemen. Dit zijn dan weer zoektermen die in zoekopdrachten terug zullen komen.

Zorg voor een lokaal link profiel

Naast de inhoud van je website kijkt een zoekmachine ook naar je "link profiel". Met andere woorden op welke andere website wordt jouw website genoemd. Zijn dit veel websites waarin een bepaalde plaatsnaam of provincie vaak wordt genoemd (bijvoorbeeld een city blog) dan is de kans groot dat jouw website binnen deze stad vaker en hoger getoond gaat worden in een zoekmachine.

Lokale marketing

Meer informatie over onze expertise

Zoekmachine optimalisatie

Hoe scoor je met een website gericht op een lokale doelgroep?

Google Mijn Bedrijf

Kom zoveel mogelijk naar voren in de bekende Google kaartjes.

Social media

Hoe bereik je een lokale doelgroep via social Media?

©2021 Mr. Local
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website.